سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکایات - حضرت ایت الله مروارید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حکایات

جمعه 86 شهریور 9 ساعت 11:2 عصر

حکایات

* میعاد ارباب معرفت
نماز جماعت حاج آقا از مسجد گوهرشاد و مدرسة میرزا جعفر تا مسجد ملا هاشم و پس از آن مسجد ملاحیدر، به ویژه نماز صبح، از دیر باز مورد استقبال مجاوران و زائران و محل اجتماع فضلا و علما بوده است.
بارها بزرگانی همچون آیت‌الله میرزا جواد آقای تهرانی، آیت‌الله شهید مطهری و حجت الاسلام و المسلمین شهید هاشمی نژاد در نماز جماعت ایشان حاضر می‌شدند.    
سردار سرافراز اسلام شهید صیاد شیرازی به یکی از نزدیکان خود گفته بود: من هر وقت که به مشهد می آیم، اول به زیارت حضرت رضا علیه السلام مشرف می‌شوم و بعد از آن مقیدم که برای نماز به مسجد ملاحیدر بیایم و پشت سر آیت‌الله مروارید نماز بخوانم .

* کاری که از دست من بر می‌آید
درب خانة حاج آقا به روی مردم باز بود و اقشار گوناگون، برای عرض حاجت خویش نزد ایشان می‌رسیدند.
گاهی کسی می‌آمد و می‌گفت برای خانه‌اش آهن نیاز دارد. حاج آقا برای یکی از آهن فروشان متدین مشهد که از ارادتمندان به ایشان بود، برگه‌ای می‌نوشتند که «این تعداد شاخه آهن تحویل فلانی شود».
 شخصی می‌آمد و از مخارج درمانش شکوه می‌کرد. حاج آقا با رییس یکی از بیمارستانها که با ایشان آشنایی داشت، تماس می‌گرفتند و سفارش آن شخص را می‌کردند.
 
* چه کرامتی از این بالاتر؟
شخصی از حاج آقا پرسید: شما این همه مدت که در جوار حضرت رضا علیه السلام بوده‌اید، کرامتی هم از حضرت رضا علیه السلام دیده‌اید که برای ما نقل کنید؟ حاج آقا بلافاصله فرمودند: «چه کرامتی از این بالاتر که من هر چه دارم، از حضرت رضا علیه‌السلام دارم!»

* اتفاق خاصی نیست !
در کتمان برخی حالات و مکاشفات، سعی وافر داشتند.
در جریان یک مکاشفة چند ساعته که به سبب تغییر حالت چشم و خطوط چهره، برخی از اطرافیان متوجه شده بودند، به سادگی و با لبخند می‌فرمودند: اینها چیز فوق العاده یا تازه‌ای نیست؛ خداوند برای خیلی از بندگان خود چنین لطف هایی دارد، اتفاق خاصی نیست...

برای آسنایی بیشتر با آن فقید فرزانه میتوانید به

کتاب مروارید علم و عمل نوشته محمد الهی

انتشارات بنیاد پژوهشهای استان قدس رضوی

مراجعه کنید.

 


نوشته شده توسط : m.h.g

شما و علما



لیست کل یادداشت ها

گزارش تصویری
[عناوین آرشیوشده]